Marketing a etyka mediów

Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwujemy znaczny rozwój możliwości marketingowych oraz odkrywania nowych wzorców mających na celu skuteczną sprzedaż produkt bądź usług. Jednak te usilne starania mogą zakończyć się efektem zupełnie przeciwnym niż ten zamierzony. Coraz częstsze zakazywanie emisji reklam oraz oskarżenia związane z obrazą uczuć religijnych lub innych wartości sprawia, że warto zadać sobie pytanie, czy marketing jest dziś czymś, co przekracza normy etyczne w naszym kraju?

 

Zwiększona wrażliwość odbiorców oraz świadomość z tego zakresu pozwala sądzić, że w niedługim czasie marketing będzie zmuszony do obrana innej drogi. Dzięki tego typu przypadkom producenci słusznie zdają sobie sprawę, że oszukanie widza nie wchodzi w grę, dlatego należy wymyślić inny sposób, który przyniesie oczekiwane rezultaty. Takim rozwiązaniem może być właśnie większa rola etyki mediów w kontekście promowanych produktów oraz sposobu, w jaki jest to czynione. Możemy spać więc spokojni o formę i treść współczesnej reklamy.

Author: 3dlaboratory.com.pl