Komunikacja społeczna a marketing

Często wydaje nam się, że marketing jest nakierowany jedynie na skuteczną sprzedaż. Warto jednak podkreślić, że aby rzeczywiście mogła ona zaistnieć potrzebny jest szereg czynników, który wpłynie na wizerunek firmy i jakość produktu. Reklama to nie jednostronny monolog, często zawiera bowiem informacje odnoszące się do samych odbiorców pozwalając im na swobodną interpretację i dopasowanie znaczenia do naszych potrzeb. Przykładem może być powiązanie określonych produktów z rozrywką, odpoczynkiem, wiedzą czy poczuciem bezpieczeństwa.

 

To właśnie wpływa na komunikację w obrębie reklamy, która musi być nakierowana właśnie na porozumienie z potencjalnym klientem. Zwrócenie uwagi na ten element pozwala nam dostrzec na rzeczywistą wartość poszczególnych reklam, Te, które nie są ukierunkowane na klienta i nie pozostawiają mu miejsca na własne zdanie są zazwyczaj mało skuteczne. Natomiast te bardziej rozwinięte i posiadające pewną dozę tajemniczości są znacznie częściej zapamiętywane przez odbiorców.

Author: 3dlaboratory.com.pl