Czwarte medium – Internet

Przez ostatnią dekadę doszło do niemałego przetasowania na rynku mass mediów. Oprócz klasycznego trio – radia, telewizji i prasy pojawił się dość poważny konkurent – Internet. I z miejsca stał się on ulubieńcem wielu. Cechuje się on szybkością dostępu, ogromem danych, które dzięki niemu uzyskujemy, swobodą wypowiedzi, anonimowością i w zasadzie w większości bezpłatnym dostępem do treści. Przyznacie, że żadne ze standardowej trójki mass mediów tych wszystkich założeń nie spełnia.

 

Skutkuje to między innymi w ostatnim czasie spadkiem sprzedaży gazet i czasopism. Ludzie mogą te same informacje przeczytać na ekranie komputera w formie elektronicznej i to bezpłatnie. Dlaczego mieliby więc za coś przepłacać? Z drugiej strony jednak trzeba na niektóre informacje bardzo uważać i nie wierzyć na ślepo we wszystko co jest podane w Internecie. Gdyż czai się w nim wiele nieścisłości i rzeczy zwyczajnie zmyślonych. Należy starannie starać się rozróżniać prawdę od półprawd i kłamstw. Niekiedy jest to ciężkie, ale doświadczonym ludziom z odrobiną inteligencji nie powinno to stwarzać problemów.

Author: 3dlaboratory.com.pl