Content marketing czyli historia twojej oferty

Co to jest content marketing? Jakie są cele content marketingu?

Content marketing to tworzenie treści w celach marketingowych, jednak także po to by utrzymywać długotrwałą relacje z klientami.
Treści te mają charakter promujący markę i często wykorzystujący w tym celu kreatywne i nowoczesne sposoby reklamy, jednak co jest ważniejsze, to nie to by narzucić się potencjalnemu klientowi z produktem lub usługą, a raczej by się z nim zaprzyjaźnić.
Chodzi tutaj o to że treści są tworzone po to by komunikować się z klientem systematycznie, by dowiedzieć się jakie ma potrzeby, po to aby w pewnym chociaż stopniu móc na nie odpowiedzieć tworząc produkt lub usługę, które temu podołają. W ten sposób marka sprawi, że klient będzie chciał częściej korzystać z jej oferty, gdyż będzie w pewnym obszarze spełniała jego oczekiwania lub w wielu obszarach, to zależy od tego czym tematycznie się zajmuje.
Dzięki temu aktywni klienci chętnie będą rozpowszechniać daną markę, gdyż w pewien sposób się z nią utożsamili.
Stosując systematycznie strategię marketingową jaką jest tworzenie treści (czyli content marketing) gromadzimy konkretną grupę odbiorców. Utrzymując konsekwentnie obraną tematykę, którą podjęliśmy i rozwijając ją w zaplanowanym kierunku przekazujemy wartościowe informacje i tym samym pomagamy ludziom, którzy w wyrazie wdzięczności oferują nam zapłatę za nasze działania. W ten sposób można to bardzo prosto wyjaśnić. Poza tym sami rozwijamy się z grupą naszych odbiorców, co jest również dla nas dodatkowym plusem.
Rozmawiając i pytając o ich potrzeby budujemy zaufanie i komunikację opartą na rozwiązaniach i pomocy za pośrednictwem produktów lub usług.

Najważniejsze działania z zakresu content marketingu, to:

  • Tworzenie interesujących i przydatnych treści
  • Kierowanie treści do określonej grupy odbiorców i rozwijanie jej
  • Angażowanie odbiorców do działania i aktywności

Treści to nie tylko tekst pisany, a także różnego rodzaju dodatki, takie jak filmy, grafiki, gify do artykułów, a poza tym spotkania on – line tworzone w formie webinarów, szkoleń, prezentacji. Wszystkie te działania mają na celu poznawanie się, rozwijanie wspólne, integrację, po to by tworzyć grupę zajmującą się wartościowymi tematami.
Jeśli chodzi o działania w internecie oraz rozpowszechnianie tych treści, to głównymi źródłami przekazywania ich są e-maile, newslettery, e-booki i oczywiście media społecznościowe.
Rozprowadzanie treści odbywa się również w świecie off-line, za pomocą ulotek, broszur, gazet, magazynów firmowych, które zazwyczaj rozdawane są za darmo.

Dlaczego stosować content marketing?

Dzięki zastosowaniu content marketingu, klient może dowiedzieć się o wiele więcej na temat produktu i usługi, bo często informacje są przedstawiane w formie pewnego rodzaju narracji na ten temat w formie artykułów na blogu, postów w mediach społecznościowych czy filmów autorskich.
Sprawia to, że klient ma coraz więcej źródeł za pośrednictwem których ma możliwość by trafić na konkretną markę. Klienci często szukają czegoś nowego i ciekawego, po to by dopasować ofertę firmy do swoich potrzeb i tym samym znaleźć coś co będzie dla nich unikalne i niepowtarzalne, wyróżniające się na tle wielu innych często podobnych do siebie ofert. Więcej na ten temat infoskierniewice.pl.

Author: 3dlaboratory.com.pl