We współczesnym świecie niemałą rolę odgrywają media społecznościowe. Dotyczy to nie tylko naszego codziennego życia, ale również i egzystencji poszczególnych firm. Marki nie mogą sobie pozwolić w tej materii na błędy, gdyż grozi to spadkiem sprzedaży, złą opinią na jej temat i innymi równie nieprzyjemnymi konsekwencjami. Stąd też szanujące się przedsiębiorstwo powinno dziś nie tylko być obecne w sieci, ale przede wszystkim umieć się tam odnaleźć. Nie jest to jednak takie proste, jak wygląda na pierwszy rzut oka. Stąd też w dalszej części tekstu przedstawimy najczęstsze błędy w marketingu social mediów. Zapraszamy do lektury i wyciągnięcia z niej korzystnych wniosków.
Częste błędy przy działaniach w social mediach
1. Nieadekwatny rodzaj treści do odbiorcy
Niezwykle istotne jest to, aby nasz przekaz w sieci był spójny z marką i trafiał do właściwych odbiorców. Stąd też pierwszym krokiem, który należy podjąć, jest poznanie swojej grupy docelowej i jej zwyczajów. W ten sposób nie tylko zyskamy plan działania, ale też dostosujemy przekaz i samą platformę społecznościową do danej grupy. Zaniedbując ten krok, tylko przepalimy pieniądze przeznaczone na marketing.
2. Niewielka aktywność
Działając w mediach społecznościowych, nie możemy pozwolić sobie na długotrwałą bierność. Musimy pozostawać ze swoim klientem w nieustannym kontakcie. Pomóc w tym może wykonany na starcie harmonogram działań, który jest potem nowelizowany. Ma on być nie tylko regularny, ale i spójny.
3. Brak strategii i działania
Nie mając jasno sprecyzowanego planu działania, raczej nie zajdziemy daleko. Będzie to bezwiedne dryfowanie z prądem, które w końcu sprowadzi nas mieliznę. Tym samym niezwykle istotne jest to, aby znać swojego klienta. Ta wiedza pomoże bowiem dopasować odpowiednie narzędzia marketingowe i ułożyć strategię do naszych potrzeb. Będziemy dzięki temu znać swoje mocne i słabe strony, szanse i poznamy też potencjalne zagrożenia na rynku. Mając jednak ten kompas w dłoni, będziemy w stanie szybko reagować i z pewnością uda nam się unikać co poważniejszych zagrożeń.
Najnowsze komentarze