Jeśli ktoś marzył kiedykolwiek o swojej firmie to nic trudnego, aby w końcu marzenia stały się rzeczywistością. Logiczne, że w obecnych czasach młodzi ludzie pragnąc, aby ich życie się zmieniło na lepsze. Aby po prostu być w stanie polepszyć sobie jak i swojej rodzinie standard życia. Warto wspomnieć, że mimo iż otworzenie swojej własnej firmy wiąże się z dużym odpowiedzialnością i pochłonie bardzo dużo czasu to mimo wszystko można doszukać się również i plusów. Chodzi przede wszystkim o to, że takie osoby staną się niezależne i będą same sobie szefem. A to jest dobre. Nikt nie będzie ich kontrolował i mówił im co mają robić. Wiadomo, że w pracy na etacie zdarzają się nieporozumienia. A jeśli otworzymy biznes takich sytuacji może być znacznie mniej lub w ogóle. Dodatkowo młodzi ludzie docenią to co mają i zobaczą ile potrzeba pracy włożyć, aby w życiu coś osiągnąć. Jednak jak ktoś osiągnie sukces sam to wtedy będzie miał satysfakcję, iż nikt mu w tym nie pomagał.
Będzie znał wartość pieniądza. Dużo ludzi ma dylemat i nie wie co trzeba zrobić, aby Firma zaczęła działać. Pierwszym i głównym krokiem jest oczywiście jej założenie i zgłoszenie. Później trzeba zająć się niczym innym jak pozyskiwaniem klientów. Tylko pytanie jak to zrobić. Na pewno pomocna w tym będzie dobra reklama lub ogólnie marketing. Warto w tym przypadku zrobić różnego rodzaju ulotki, strony internetowe oraz wizytówki. Warto zaznaczyć jak ważna jest promocja i reklama. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić jakie są różnice między PR a promocją i reklamą.
Czym jest PR, promocja i reklama?
Jeśli chodzi o skrót PR czyli Publics Relations to oznacza on stosunki z publicznością czy też stosunki publiczne. Nazywa się tak przede wszystkim proces kształtowania trwałych relacji miedzy organizacją a otoczeniem. Jego głównym założeniem jest szacunek i oczywiście wzajemnym zrozumienie. Są to działania przede wszystkim bardzo świadome. Firma kontroluje i dba o swój wizerunek. Celem PR jest ukazanie celów danej firmy i ukazanie jej jako tej dobrze lub najlepiej prosperującej. Ważne jest także budowanie pozytywnego wizerunku w świadomości odbiorców. Grupami docelowymi tych działań są między innymi społeczności lokalne, media, administracja rządowa i samorządowa, zarząd, klienci, kontrahenci a także pracownicy. Możemy wyróżnić 4 modele PR:
Rozgłos
Informacja publiczna
Dwukierunkowy asymetryczny
Dwukierunkowy symetryczny
Jeśli chodzi o reklamę to jest ona jednym z głównych kanałów komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. Może być przedstawiana w różnej formie. Ale zawsze jest bezosobowa i kierowana do masowego odbiorcy. Często nawet do konkretnej grupy odbiorców. Firmy płaca za miejsce oraz czas reklamowy. W reklamie chodzi przede wszystkim o informowaniu oraz wywołaniu u potencjalnego odbiorcy chęci nabycia produktu. Wiadomo, że ludzie różnie reagują na reklamy. Ale są i takie, które są w stanie zachęcić do późniejszego zakupu danego produktu. Dobra reklama musi przede wszystkim zwracać na siebie uwagę i wywoływać różnego rodzaju emocje niezależnie, czy to będzie zaskoczenie, wzruszenie, czy zachwyt. Takie informacje są najbardziej i najczęściej zapamiętywane przez ludzki mózg.
Promocja to nic innego jak działania mające na celu zwiększenie stopnia znajomości produktu, marki i firmy. Dzięki temu firma osiągnie znacznie większą sprzedaż sprzedaży, a co za tym idzie zwiększą się zyski firmy. Do narzędzi promocji zaliczamy produkt, cenę oraz kanał dystrybucji. Zadaniem dobrego produktu powinno być przede wszystkim zaspokajanie potrzeb klientów.
Podsumowując niniejszy artykuł warto wspomnieć, iż Firmy mogą korzystać z różnych form marketingu. Nie ważne czy to będzie PR, promocja czy reklama. Każda z tych form ma na celu zwiększeniu zysku i zdobycie większej ilości klientów.
Najnowsze komentarze