Często wydaje nam się, że marketing jest nakierowany jedynie na skuteczną sprzedaż. Warto jednak podkreślić, że aby rzeczywiście mogła ona zaistnieć potrzebny jest szereg czynników, który wpłynie na wizerunek firmy i jakość produktu. Reklama to nie jednostronny monolog, często zawiera bowiem informacje odnoszące się do samych odbiorców pozwalając im na swobodną interpretację i dopasowanie znaczenia do naszych potrzeb. Przykładem może być powiązanie określonych produktów z rozrywką, odpoczynkiem, wiedzą czy poczuciem bezpieczeństwa.
To właśnie wpływa na komunikację w obrębie reklamy, która musi być nakierowana właśnie na porozumienie z potencjalnym klientem. Zwrócenie uwagi na ten element pozwala nam dostrzec na rzeczywistą wartość poszczególnych reklam, Te, które nie są ukierunkowane na klienta i nie pozostawiają mu miejsca na własne zdanie są zazwyczaj mało skuteczne. Natomiast te bardziej rozwinięte i posiadające pewną dozę tajemniczości są znacznie częściej zapamiętywane przez odbiorców.
Najnowsze komentarze