Każda z form mających na celu wpłynięcie na czyjąś opinię stanowi źródło cennych informacji dla odbiorców, którzy nie zawsze są świadomi wpływu jaki jest na nich wywierany. Warto dostrzec liczne funkcje, które każda z reklam spełnia bez względu na jej treść. Jest to przede wszystkim spopularyzowane określonych informacji, które są podstawą do dotarcia w kręgi potencjalnych odbiorców. W późniejszym etapie mogą to być takie zadania jak wspieranie sprzedaży, podkreślenie wysokiej konkurencyjności, zachęcenie oraz przypomnienie.
W przypadku gdy marka stanowi symbol już rozpoznawany, reklama ma funkcję utrzymania w pamięci odbiorcy jej wizerunku. Również funkcja komercyjna stanowi nieodłączny element opracowań w różnego rodzaju podręcznikach z zakresu marketingu. W zależności od charakteru firmy oraz grona odbiorców funkcje mogą się różnić, dzięki czemu każda reklama może posiadać swój unikalny charakter. Ważne, aby określone cele zostały osiągnięte bez nieuczciwych prób polepszenia wizerunku firmy i produktu.
Najnowsze komentarze