Niezależnie od sektora działalności, każda firma inwestuje w jakiś marketing. Jedną z taką form są drukowane katalogi i choć może się wydawać, że w dobie reklamy internetowej nie będą mieć one racji bytu, wiele firm nadal w nie inwestuje.
Dlaczego w dobie internetu warto drukować katalogi? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Wędrówka katalogu
Kojarzysz może katalogi z kosmetykami? Często dzieje się tak, że ktoś przeczyta, podrzuci znajomemu i nawet jeśli nie zamówi produktu od razu, podświadomie będzie kojarzył taką firmę. W przeciwieństwie do kupowania np. perfum online, nie mamy możliwości zapoznania się z zapachem, a przecież jest to bardzo istotny aspekt przy zakupie, ponadto nie wymaga od nas wizyty w sklepie.
Przewaga tekstu na papierze
Zazwyczaj lepiej przyswajamy tekst, który przeczytamy na kartce, niż w internecie. Papier ma konkretną strukturę, przez co bardziej stymuluje sieć połączeń nerwowych związanych z pamięcią. Silniejsze oddziaływanie na mózg, podświadomie wzbudzają w nas więcej emocji, więc lepiej zapamiętamy coś, o czym czytaliśmy w drukowanym katalogu.
Ładny upominek
Katalogi często wręczamy osobiście, pocztą, czasem też z personalizowaną notatką. To wszystko pomaga umocnić kontakt z klientem. Podświadomie ludziom schlebia zainteresowanie firmy ich osobistymi potrzebami oraz ofertowanie rozwiązań ich problemów. Ponadto dobry katalog drukowany w przeciwieństwie do reklamy online skutecznie przykuwa uwagę na produkty jednej firmy.
Jak stworzyć interesujący katalog?
Najlepiej to zadanie powierzyć specjalistom od spraw marketingu, którzy zadbają o czytelny oraz interesujący przekaz, w miarę możliwości krótki. Ludzie kupują oczami, więc postarajmy się o przykuwające wzrok, dobrej jakości zdjęcia.
Firmy często odchodzą od tradycyjnej formy i poza np. meblami, w katalogu znajdziemy wskazówki dotyczące urządzania pokoju, w którym się znajdą. Zawarcie innych, interesujących treści znacznie zwiększa atrakcyjność broszury. Ponadto takie gazetki produkowane są masowo, na papierze wysokiej jakości. Dzięki temu klient nie odczuwa, że ma w ręku nachalną reklamę, a upominek od firmy.
Jeśli chcesz zdobyć uwagę klientów, poza reklamą w sieci, warto wydrukować elegancki firmowy katalog.
Najnowsze komentarze